facebook RSS
Wtorek 11 lutego 2020imieniny:

Publiczne Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Nurze

ul. Łomżyńska 14, 07-322 Nur

sekretariat(86)2774106

dyrektor(86)2774106

RadaRodziców

Rada Rodziców

 

 

Publiczne Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Nurze

 

Zarząd

  Marzena Oderkiewicz – przewodnicząca

Marzena Nienałtowska – zastępca

Wiesława  Prażmo- skarbnik

 

Komisja Rewizyjna-Teresa Ostrowska

                                 Honorata Sienicka

członek- Andrzej Jadczak

 

 

 

Regulamin Rady Rodziców 

 Zespół  Szkół w Nurze


 

Publiczne Gimnazjum

im. Papieża Jana Pawła II w Nurze

 

 

I. Podstawa prawna regulaminu:

 

  1. Art. 53 oraz 54 ustawy z dnia 7 września 1991 r.  o systemie oświaty (Dz. U. z 2004 r. Nr 256, poz. 2572 ze zmianami).
  2.  Statut szkoły.

     

    II. Nazwa reprezentacji rodziców

     

  1.  W Zespole Szkół- Publicznym Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Nurze działa organizacja reprezentująca rodziców uczniów o nazwie Rada Rodziców.
  2. Rada Rodziców jest samorządną reprezentacją rodziców współdziałającą z dyrektorem szkoły, radą pedagogiczną, samorządem uczniowskim, organem prowadzącym szkołę i organem sprawującym nadzór pedagogiczny.

     

     

    III. Cele i zadania Rady Rodziców

     

  1.  Celem Rady Rodziców jest reprezentowanie ogółu rodziców i podejmowanie działań zmierzających do doskonalenia statutowej działalności szkoły, a także wnioskowanie do innych organów szkoły w tym zakresie spraw.
  2.  Zadania Rady Rodziców:

    a) organizowanie form aktywności rodziców na rzecz wspomagania realizacji celów i zadań szkoły,

    b) działanie na rzecz rozwijania edukacyjnej i opiekuńczej funkcji szkoły,

    c) gromadzenie funduszy niezbędnych do wspierania działalności szkoły, a także ustalanie zasad gospodarowania tymi funduszami.

    3. Rada Rodziców we współdziałaniu z innymi organami szkoły zapewnia ogółowi rodziców wpływ na działalność szkoły, wśród nich zaś prawo do:

    a) znajomości zadań i zamierzeń edukacyjnych w szkole i klasie,

    b) uzyskania rzetelnej informacji na temat swego dziecka, jego postępów w nauce lub występujących trudności,

    c) znajomości regulaminu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów,

    d) uzyskania porad w sprawie wychowania i dalszego kształcenia swych dzieci,

    e) wyrażania i przekazywania opinii na temat pracy szkoły,

    f) określenie struktur działania ogółu rodziców oraz Rady Rodziców.

     

    IV. Kompetencje Rady Rodziców:

     

  1.  Uchwalanie w porozumieniu z radą pedagogiczną:

    a) programu wychowawczego szkoły obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze wychowawczym skierowane do uczniów, realizowanego przez nauczycieli,

    b) programu profilaktyki dostosowanego do potrzeb rozwojowych uczniów oraz potrzeb danego środowiska, obejmującego wszystkie treści i działania o charakterze profilaktycznym skierowane do uczniów, nauczycieli i rodziców,

  2.   Opiniowanie programu i harmonogramu poprawy efektywności kształcenia lub wychowania szkoły lub placówki,
  3.  Opiniowanie projektu planu finansowego składanego przez dyrektora szkoły.
  4.  Opiniowanie przedstawionych przez dyrektora propozycji realizacji dwóch godzin obowiązkowych z wychowania fizycznego.
  5.  Jeżeli Rada Rodziców w terminie 30 dni od dnia rozpoczęcia roku szkolnego nie uzyska porozumienia z radą pedagogiczną w sprawie programu, o którym mowa w ust. 1 lit. a lub b, program ten ustala dyrektor szkoły w uzgodnieniu z organem sprawującym nadzór pedagogiczny. Program ustalony przez dyrektora szkoły obowiązuje do czasu uchwalenia programu przez Radę Rodzicóww porozumieniu z Radą Pedagogiczną.

     

    V. Skład i struktura Rady Rodziców oraz sposób jej powoływania

     

    1. Podstawowe ogniwo Rady Rodziców stanowi rada klasowa rodziców, składająca się z 3 osób.

    2. Rada klasowa rodziców wybierana jest przez ogół rodziców uczniów danej klasy.

    3. Na ogólnym zabraniu rodziców uczniów danej klasy wybierani są spośród członków rady klasowej -jej przewodniczący oraz jeden delegat do Rady Rodziców.

    4. Delegaci rad klasowych tworzą Radę Rodziców. Pracami Rady Rodziców kieruje prezydium wybrane na pierwszym posiedzeniu plenarnym. W skład prezydium wchodzi: przewodniczący, zastępca przewodniczącego, członek.

    5. Działalność Rady Rodziców kontroluje komisja rewizyjna powoływana przez ogół członków Rady Rodziców.

    6. Wybory do rad klasowych, Rady Rodziców i komisji rewizyjnej odbywają się w tajnym głosowaniu.

     

    VI. Organizacja pracy i zadania poszczególnych ogniw

     

    1. Zadaniem rady klasowej rodziców jest realizacja celów Rady Rodziców na terenie danej klasy, a przede wszystkim:

      - współdziałanie ze wszystkimi rodzicami i włączenie ich do realizacji swego planu pracy;

      - współpraca z wychowawcą w celu realizacji zadań wynikających z potrzeb klasy.

    2. Pracą Rady Rodziców kieruje przewodniczący. Do jego zadań należy w szczególności:

      - opracowywanie planu pracy i planu finansowego;

      - współdziałanie ze wszystkimi członkami Rady Rodziców, włączenie ich do realizacji planu pracy;

      - zwoływanie i prowadzenie zebrań Rady Rodziców oraz jej prezydium;

      - kierowanie działalnością finansowo-gospodarczą;

      - przekazywanie opinii i postulatów Rady Rodziców dyrektorowi szkoły i radzie pedagogicznej.

    3. Zadaniem komisji rewizyjnej jest czuwanie nad zgodnością poszczególnych ogniw z obowiązującymi przepisami, a przede wszystkim:

      - dokonywanie raz w roku kontroli działalności finansowo-gospodarczej w zakresie prawidłowości prowadzenia gospodarki finansowej Rady Rodziców;

      - dokonywanie dodatkowych kontroli działalności Rady Rodziców lub organu nadzorującego szkołę;

      - składanie Radzie Rodziców rocznych sprawozdań ze swych prac wraz z wnioskami pokontrolnymi.

     

     

    VII. Postanowienia końcowe

     

    1. Kadencja Rady Rodziców trwa 1 rok.

    2. W uzasadnionych przypadkach na wniosek dyrektora szkoły lub Prezydium Rady Rodziców zabranie ogólne rodziców może przedłużyć kadencję na następny rok.

    3. Członkowie Rady Rodziców niewywiązujący się z nałożonych obowiązków mogą być odwołani przed upływem kadencji, na wniosek przewodniczącego Rady Rodziców lub rady klasowej. Na miejsce ustępującego lub odwołanego członka Rady, rada klasowa powołuje nowego delegata.

    4. Ustępująca Rada Rodziców działa do chwili wyboru i ukonstytuowania się nowej Rady Rodziców, co powinno nastąpić w okresie nie dłuższym niż dwa tygodnie po wyborach klasowych.

    5. Uchwały Rady Rodziców zapadają zwykłą większością głosów w głosowaniu jawnym, przy obecności przynajmniej połowy uprawnionych.

    6. Nadzór i kontrolę nad działalnością Rady Rodziców sprawuje ogólne zebranie rodziców, które w szczególności akceptuje sprawozdania Rady i komisji rewizyjnej, a także może odwołać przewodniczącego lub członków Rady.

    7. Członkowie klasowych rad rodziców z klas programowo najwyższych, których dzieci opuściły szkołę w środku kadencji rad, zostają zastąpieni przez członków rad rodziców z klas nowo zorganizowanych.

    8. Rada Rodziców posługuje się pieczątką podłużną o treści „Rada Rodziców Zespół Szkół w Nurze, Publiczne Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II, 07-322 Nur, ul. Łomżyńska 14.

     

     

     

     

    Regulamin

    działalności finansowo-gospodarczej

    Rady Rodziców

     

    I. Gromadzenie funduszu

     

    1.  Fundusze mogą pochodzić z:

      - dobrowolnych składek rodziców;

      - działalności dochodowej Rady Rodziców;

      - wpłat od osób fizycznych i prawnych.

    2. Wysokość dobrowolnych składek rodziców jest ustalona na początku każdego roku na zebraniu Rady Rodziców zwykłą większością głosów.

    3. Rada klasowa może w szczególnie uzasadnionych przypadkach zwolnić określonych rodziców z całości lub części składki.

     

    II. Przeznaczenie funduszu Rady Rodziców

     

    1. Prezydium Rady Rodziców opracowuje plan finansowy i zgodnie z nim wydatkuje fundusze. Mogą one być przeznaczone wyłącznie na działalność szkoły.

    2. Dyrektor szkoły ma prawo zgłaszać wnioski dotyczące przeznaczenia funduszu.

     

    III. Przechowywanie funduszu

     

    1. Fundusz przechowywany jest na koncie BS w Nurze.

    2. Do pobierania pieniędzy z banku ma prawo przewodniczący, dyrektor szkoły i jeden członek prezydium upoważniony przez Radę Rodziców.

    3.Księgowość Rady Rodziców prowadzi sekretarz szkoły pod opieką merytoryczną skarbnika.

     

    IV. Postanowienia końcowe

     

    1. Dokumentację działalności Rady Rodziców przechowuje się w kancelarii szkoły.

    2. Prawo wglądu do dokumentacji przysługuje Komisji Rewizyjnej oraz członkom prezydium.

    3. Przewodniczący Rady Rodziców składa roczne sprawozdanie z działalności na ogólnym zebraniu rodziców.

     

     

    Niniejszy regulamin zatwierdzono Uchwałą Rady Rodziców Publicznego Gimnazjum im. Papieża Jana Pawła II w Nurze Nr 5/2014 z dnia 24 listopada 2014 r.

     

 

poprzedni miesiącLuty, 2020
PnWtŚrCzPtSoN
12
3456789
10111213141516
17181920212223
242526272829
zamknij
Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług i zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.